Laster Naug & Venner...

Jon Almaas leder Åndenes makt i ny humorkampanje



Både Jon Almaas og skeptikeren Harald Eia får prøve seg i Åndenes makt. Calle Hellevang-Larsen og Magnus Devold forsøker å lede 71° nord, mens Else Kåss Furuseth sliter fælt som stemmen i 4-stjernes middag. I TVNorges kampanje for humorhøsten 2017 blir kanalens komikere plassert i programmer hvor de ikke hører hjemme.

– Vi er bortskjemt med en fantastisk gjeng med komikere her på TVNorge, og vi prøver hvert år å lage minst én humorkampanje som tar for seg satsingen vår med dem. Vi kom på tanken om å lage en slags mash-up der vi putter humoristene våre inn i noen av TVNorges mest kjente programformater utenfor humorsjangeren, for virkelig å understreke hvor talentene deres ligger. Hvordan ville de løst et slikt rollebytte? Jeg likte ideen kjempegodt, og syns humorlaget leverer suverent, sier kreativ leder i TVNorges markedsavdeling, Katja Krogh.

Å lage minst én humorkampanje som tar for seg satsingen vår med komikere.

TVNorge og Discovery har utviklet kampanjen i samarbeid med reklamebyrået Naug & Venner og produksjonsselskapet Willy Nikkers, med Arild Fröhlich på regi. Kampanjen består av seks filmer som skal gå lineært på TVNorge, samt flere lengre versjoner som er tiltenkt sosiale medier.

 

 

– Ved å tulle med sine egne programmer også utenfor humorsjangeren, underbygger jo TVNorge nettopp dette med at de tar humor på alvor. Det er forfriskende å jobbe med en så sterk merkevare som evner å være uhøytidelig på egne vegne, sier AD i Naug & Venner, Thorbjørn Naug.

– TVNorge har vist at de tar humor på alvor ved å tiltrekke seg Norges aller beste komikere. Men hvor god jobb hadde disse humoristene gjort for kanalen om de ikke fikk frie tøyler til å lage det programmet de selv helst vil lage? Dette var en tanke vi ønsket å leke med i TVNorges humorkampanje denne høsten, sier Silje Helene Fjeld, kreativ leder og tekstforfatter i Naug & Venner.

 

 

 

 

Disse har jobbet med TVNorges humorhøstkampanje:

TVNorge:

Head of Marketing & Promo: Rebecca Rørmark

Kreativ leder: Katja Krogh

Promosjef: Bjarte Slinning

Produksjonsleder: Hilde Alver

Prosjektleder: Hanne Traaen

Motion Graphics: Albin Skalleberg Nilsen

Lyd-designer: Marius Berntzen

Grading: Morten Leirkjær

Sosiale medier-ansvarlig: Sigmund Bade

 

Naug & Venner: 

Kreativ leder/ tekstforfatter: Silje Helene Fjeld

Tekstforfatter: Kariann Langeland

AD: Martine Skjekkeland og Thorbjørn Naug

Prosjektleder: Marianne Sørli/ Ida Myhre

 

Willy Nikkers:

Regi: Arild Fröhlich

Produsent: Halvor Lid

Produksjonsleder: Sebastian Andrés Knutsen

Foto: Eirik Evjen

Klipp: Kalle Doniselli Gulbrandsen (Storyline Studios)

 

 

 

 

Les også: NAUG & VENNER sjekker inn på Costa del Kongsvik

Date Published: oktober 3, 2017
Category: Nyheter


Share my work:

ANDRE JOBBER


Noen av våre jobber.