Laster Naug & Venner...

Nominert til Sponsor- og Eventprisen 2017!


Juryen har etter vurderingsrunden av den rekordstore søkermengden til Sponsor- og Eventprisen, bestemt at BMW Group Norway og Norges Skiskytterforbund er nominert sammen i kategorien Årets Sponsorkampanje. Vi rullet ut konseptet ”Stolt hovedsponsor av ren idrettsglede” første kvartal 2016, som ble videreført høsten samme år.

Å være sponsor av det norske skiskytterlandslaget med noen av verdens beste skiskyttere og verdensmesterskapet i Kollen, ga BMW muligheten til å trekke paralleller mellom egenskaper, verdier og følelser – i tråd med merkevaren. Vi utviklet konseptet ”Stolt hovedsponsor av ren idrettsglede” som ble aktivert i alle medier og hos forhandlerne.

Det var to klare målsettinger for sponsoratet; styrke merkevaren gjennom å befeste posisjonen som markedsleder i premiumsegmentet og øke salget. En delmålsetting var å promotere BMWs intelligente firehjulsdriftsystem – xDrive. BMW ønsket å bli merket med høyest kjennskap og preferanse på firehjulsdrift, som er viktig både for merkevaren og for salget.

Effekten av kampanjen så vi allerede etter første kvartal som endte med all time high ­og en salgsøkning på 19% sammenlignet med året før. Videre styrket og befestet BMW posisjonen som markedsleder i premiumsegmentet gjennom året med en salgsøkning på hele 26 %. Kjennskapen til og salget av firehjulsdriftsystemet xDrive økte også. Faktisk ble 2016 året hvor BMW ikke bare ble størst på firehjulsdrift i premiumsegmentet, men uavhengig av bilmerke.

 

 

Date Published: januar 18, 2017
Category: Nyheter


Share my work:

ANDRE JOBBER


Noen av våre jobber.